Nu căutaţi maşini diesel în Suedia; atenţie la „olandezării” şi la Saab-urile făcute de General Motors

Am uitat să precizez un aspect foarte important: ca o ţară în care se pune un foarte pronunţat accent pe protecţia mediului, legislaţia de acolo descurajează folosirea de maşini diesel, prin taxe suplimentare, pentru fiecare kilometru parcurs! Aşadar, cei care vor să îşi cumpere un Volvo sau un Saab, cu motorizare diesel, pot liniştiţi să-şi caute maşină în altă ţară. În Suedia domneşte suveran benzina.

Interesant este şi faptul că, pe piaţa suedeză, Volvo-urile fabricate în Olanda (e vorba de maşinile din seriile 300, 400 şi S/V40, sunt mult mai slab cotate decât alte modele de Volvo, fabricate în Suedia. Părerea aproape unanimă a automobiliştilor scandinavi este că modelele din aceste serii sunt fabricate la standarde sub cele ale celorlalte modele Volvo, de clasă medie-superioară sau superioară. În principal, maşinilor Volvo fabricate în Olanda li se reproşează fiabilitatea mai redusă a motoarelor (multe, preluate de la alţi constructori, gen Renault) şi, în special, nivelul mai slab de protecţie anticorozivă a caroseriei. Când spun, însă, nivel mai slab de protecţie anticorozivă mă raportez la celelalte modele Volvo, nicidecum la maşini de genul Fiat, Lancia, Renault, Citroen etc. Personal, am un 340 şi un 850, şi pot spune, din proprie experienţă, că deşi şi 340-ul, care face anul ăsta 20 de ani de viaţă, stă binişor la capitolul caroserie, totuşi, nici nu se poate compara cu 850-ul. Acesta din urmă aproape că n-are strop de rugină, după 15 ani de existenţă. Iar calitatea asamblării şi a materialelor folosite la 850 e mult peste ceea ce oferă „olandezăria” 340. N-am folosit întâmplător termenul de „olandezărie”. Atunci când se referă la maşinile Volvo fabricate în Olanda, concesionarii auto suedezi folosesc un termen generic, „holländare”, care s-ar traduce cam aşa: olandezărie. Deci patentul nu-i al meu.

În ceea ce priveşte Saab, cel mai bine cotate pe piaţa locală sunt modelele mai vechi, de dinainte de preluarea Saab de către General Motors. Suedezii înşişi glumesc, în ce priveşte calitatea Saab-urilor scoase pe piaţă de când patronii mărcii au devenit cei de la General Motors, jelindu-se cam aşa:  „Vai de Saab-ul nostru, a ajuns un fel de Opel”. Referirea vizează faptul că ultimele modele de Saab au platforme tehnice, cutii şi motoare comune cu Opel Vectra, Insignia etc.

Aprecierile cuprinse aici mai sus au fost preluate de pe diverse forumuri ale proprietarilor suedezi de Saab şi Volvo. Pe cele mai multe mi le însuşesc. Veridicitatea unora din aceste aserţiuni am putut-o constata pe pielea mea. Şi pe buzunarul meu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: