Cui se adresează acest sait

În principal, am creat acest spaţiu pentru toţi cei care iubesc automobilele Volvo şi/sau Saab. Adică pentru toţi cei care, în primul rând, preţuiesc – atunci când e vorba de maşini – lucrul de foarte bună calitate, siguranţa, confortul şi fiabilitatea. Adică exact trăsăturile care se regăsesc, cu prisosinţă, în fiecare maşină produsă de cei doi constructori suedezi.

Rostul acestui spaţiu virtual nu este acela de a face reclamă lui Volvo sau lui Saab. Nu sunt plătit pentru asta. Ca unul care cunoaşte bine atât maşinile celor doi producători scandinavi (unele), dar şi obiceiurile, modul de viaţă suedez, limba suedeză etc, şi care a acumulat şi o oarecare experienţă călătorind de mai multe ori în Suedia, cred că îi pot ajuta pe aceia care îşi doresc să îşi cumpere un Volvo sau un Saab. În viitorul apropiat, voi posta aici mai multe lucruri care, sper, să poată fi de real ajutor în acest sens: sfaturi despre cum şi unde să îşi caute maşina dorită, ce şi cum trebuie procedat pentru a aduce acasă, pe roţi, Volvo-ul sau Saab-ul cumpărat din Suedia, ce acte sunt necesare, cum şi unde se pot întocmi acestea, ce costuri presupun întocmirea actelor, şederea în Suedia şi călătoria spre casă. Voi insera aici, de asemenea, şi un dicţionar de termeni şi abrevieri folosite adesea în anunţurile de mică publicitate postate de suedezii care îşi vând maşina, dar şi o selecţie cu saiturile suedeze cel mai des utilizate pentru comerţul cu maşini rulate.

Pentru cei care doresc mai multe detalii despre aceste lucruri, îi invit să întrebe. O să încerc să ajut pe fiecare în parte, în limita timpului, a posibilităţilor şi a bunului simţ. Sper ca această pagină să fie cât mai de folos tuturor celor care iubesc maşinile suedeze şi mai sper, de asemenea, să pot să ajut pe cât mai mulţi să îşi poată cumpăra o astfel de maşină, chiar de la ea de acasă.

10 Răspunsuri

  1. Buna ziua!
    detin un SaaB 9-5 3.0 TiD din 2002 si care la doar 112000km mi-a facut trista surpriza sa cada motorul; mai bine spus s-a incalzit brusc, a scos fum pe esapament si asta a fost tot. Din constatarile facute se pare ca s-a topit un piston sau blocul este fisurat. Iar acest tip de motor, imprumutat de la Isuzu, se pare ca nu se poate repara decat prin inlocuire!!. Poate imi sugerati o solutie salvatoare, avand in vedere ca sunt un fan Saab si n-as vrea chair sa ma dezamageasca si mai mult decat a facut-o pana acum! Multumesc

  2. Din pacate, dupa preluarea sa de catre general motors, Saabul a devenit un fel de Opel ceva mai bine finisat. Pacat de marca asta, a devenit o victima de lux a globalizarii.

  3. Saab este un moft surprinzator de gurmand pentru secolul 21.
    Trompetele de la Isuzu ( motoare, cutii) au faima cenusareselor japoneze care, din pacate, nu pot fi niciodata printese.
    Mana de lucru suedeza salveaza insa (oarecum) Saab-ul de un calificativ dezastruos.
    Tehnologiile general Motors sunt ok., dar asta nu este suficient in contextul copy paste dupa Opel (care de altfel e o marca buna, peste Volkswagen).

  4. General Motors*

  5. La noi in sat nu exista Volvo sau Saab. Aproape la fiecare casa este cate un VW sau cate o Skoda. E drept ca se strica foarte des, dar se gasesc piese de schimb, mai ales din dezmembrari.
    VW si Skoda au ajuns ca Daciile de pe vremuri, adica toate lumea le are si repara la ele. De aceea sunt considerate masini bune.
    Toata lumea spune ca ultimele modele de Opel sunt mult mai bune decat VW sau Skoda, dar Opelurile sunt mai putine, deci avantajos este sa ne cumparam VW, chiar daca se strica mai des.
    Cat despre Volvo si Saab ce sa spun? Pe benzina consuma enorm. La Volvo trebuie sa evitati cutiile de la Isuzu, iar la Saab trebuie sa evitati motoarele de la Isuzu.In rest, Volvo si Saab sunt masini care nu se strica si nici rugina nu au. Poate ca de aceea nu se gasesc piese de schimb asa usor din dezmembrari, deci as putea spune ca tot mai bun e un VW sau o Skoda care chiar daca au rugina si se strica, sunt de preferat pentru ca se gasesc piese de schimb.
    Mi se pare logic sa ramanem la traditiile mostenite de la parintii nostri care aveau Dacii si le reparau pentru ca aveau piese de schimb ieftine. Tot asa si noi astazi sa ducem traditia mai departe cu VW si Skoda.

  6. Decat un VW / Seat / Skoda / Audi la care se gasesc piese de schimb ieftine la dezmembrari, mai bine un Saab sau un Volvo fara rugina si cu viata lunga, care isi merita banii.
    Opel este o marca in ascensiune, despre care va auzi si pulimea in viitor.

  7. In USA cei care isi cumpara Volvo sunt persoane elevate, intelectuali veritabili, oameni respectati.
    Imi pare rau ca Volvo a iesit de sub umbrela Ford, unde avea acces la resurse tehnologice avansate.
    Avum Volvo este sub umbrela Chinei, care probabil va copia modelele deja existente pe piata si le va produce sub diverse nume la firmele fantoma auto de prin China, pentru piata lor, cea mai mare din lume, in prezent (trista realitate).
    Daca suedezii se plangeau de modelele Volvo produse la Born in Olanda ( unde Volvo S/V 40 impartea aceeasi platforma tehnica cu Mitsubishi Carisma) si numeau respectivele modele „olandezarii” , in viitorul apropiat vor ajunge sa numeasca modelele Volvo „chinezarii”, termen care descrie pe deplin realitatea avand in vedere noul proprietar Volvo.

  8. Intre masinile suedeze (durabile) si cele germane (atractive ca pret) eu as alege un Citroën (firma inovativa, masini cu raport calitate/ pret optim).
    As spune DA si pentru un Peugeot (aceleasi motoare si platforme tehnice cu Citroën in cadrul concernului PSA).
    Renault s-ar putea sa fie varf de lance intre masinile franceze, avand in vedere investitiile in cercetare si dezvoltare de tehnologii.
    Ma refer in principal la achizitia de masini noi.
    Daca doriti sa cumparati masini second, atunci mergeti pe Volvo sau Saab. Sunt durabile, nu se strica usor si nici rugina nu au. Pentru a le achizitiona insa, trebuie sa va deplasati in Suedia, unde vanzatorii de masini sunt cinstiti.
    Si inca ceva: nu ocoliti masinile japoneze. S-ar putea sa aveti cele mai placute surprize achizitionand o Mazda 6, de exemplu.Lista japonezelor bune ramane deschisa (sfat: doar variantele pe benzina).

  9. Toata lumea sa-si cumpere masini cu bulina germane, am auzit ca sunt cele mai bune.

  10. Eu mi-am cumparat un Lamborghini pe care l-am schimbat cu un Mercedes, pe care l-am dat pe un Audi. Pana aici lucrurile au mers bine, dar m-a impins Tandala si am schimbat Audi-ul pe un Renault pe care l-am dat pe un Volvo si am mai pus si bicicleta mea si a tatalui meu (cursiere Giant) ca nu ne ajungeau banii de Volvo. Apoi am schimbat Volvo pe un Saab si acum am masina suedeza, de care sunt multumit, dar imi este ciuda ca nu mai am bicicletele.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: